Recursos

- Jingle


Objectius:
- Observar i escoltar diversos vídeos i àudios de jingles amb la finalitat de fer una anàlisi elemental dels mateixos
- Elaborar per anàlisi i comparació una llista de característiques dels jingles escoltats.
- Utilitzar un quadre d’adjectius per a caracteritzar una peça musical
- Planificar un projecte de composició musical
- Crear un eslògan publicitari
- Enregistrar un fragment musical amb l’editor de sons Audacity
- Editar un fragment sonor en l’Audacity
- Treballar en grup cooperatiu

Competències que es treballen

Àmbit lingüístic
  • Competència 1. Obtenir informació, interpretar i valorar el contingut de textos escrits de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i acadèmics per comprendre’ls.
  • Competència 5. Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística.
  •  Competència 9. Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs.

Àmbit personal i social
  • Competència 3. Desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida.
  • Competència 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable.


Àmbit artístic
  • Competència 5. Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit.
  • Competència 7. Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o transdisciplinaris tant personals com col·lectius.


Àmbit digital
  • Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.
  • Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.
  • Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu

Descripció de l’activitat

Es tracta d’un projecte de comunicació audiovisual basat en la composició d’un jingle publicitari, és a dir, una peça molt breu, d’unes poques notes, que serveix per a anunciar alguna cosa en la forma d’eslògan.

Aquest projecte es pot proposar en motiu de la exaltació del teu barri amb amb el propòsit d’anunciar-lo la web o en qualsevol altre mitjà de comunicació.
El jingle farà servir com a base musical la base d’una cançó coneguda sense veu. (buscar al youtube cançons instrumentals o karaoke), la vostra feina serà la de adaptar un text o lletra amb un missatge que faci exaltació dels aspectes més atractius del vostre barri. Aquest text haurà d’estar quadrat de forma perfecta amb la música o cançó triada.
A continuació s’ha d’enregistrar i editar amb el programa editor de sons Audacity, i finalment, col·locar-lo en el suport comunicatiu escollit.

Recursos emprats

- PDF amb recursos a Internet (Youtube, Vimeo) per a escoltar exemples reals de jingles.
- Micròfon d’enregistrament per a ordinador

-Vídeo

  • Ha de contenir informació sobre la localització, història, equipaments i serveis.
  • S'han de fer servir las tres llengües de manera correcta.
  • S'ha d'editar
  • S'ha d'intentar gravar a emplaçaments dels vostre barri
Per fer el vídeo prepareu un guió, no improviseu i sigueu molt originals.  Podeu incloure també el vostre jingle per acabar, per començar o per ambientar, el logo...


- Tríptic

  • S'ha de fer en un full A4 que es doblegarà de la manera adequada.
  • Ha de contenir informació sobre els aspectes més destacables del vostre barri: espais, edificis, monuments...
  • Ha de ser una feina feta amb l'ordinador en format digital, que acabarem imprimint.
  • Ha de contenir un plànol del barri.


- Pòster

  • Ha de ser manual i mida cartolina gran.
  • Ha de contenir imatges
  • Ha de contenir un eslògan adient
  • Ha de contenir un codi QR que porti a una pàgina web, creada amb google sites, per ampliar informació.
  • S'ha d'elaborar amb diferents tècniques plàstiques


- Logo 


Ha de ser:
  • Memorable. La gent ha de poder recordar-ho després de veure’l, i recordar el barri que representa.
  • Únic. Ha de ser raonablement diferent a qualsevol altre logo. Ha de servir perquè identifiquin al barri, mostrant les característiques que el fan diferent, no perquè el confonguin.
  • Distingible. Clar, senzill i descriptiu, de fàcil interpretació.
  • Es pot fer en format digital o a mà.
 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada